JIŘÍ VERNER
  • Domů
  • Registrace
    • Doporučte
  • Úspěšný start
  • Katalog
  • Blog
  • Kontakt
  • Hledat
  • Menu Menu
PRODEJ

Nákup kosmetiky „v obýváku“ je mezi Čechy stále populárnější

  • Za loňský rok Češi utratili rekordní částky v obchodech vzniklých nejčastěji v obývacím pokoji, tedy v přímém prodeji kosmetiky, čisticích prostředků či vitaminů.
  • Navzdory dokumentům o šmejdech Češi tento způsob nakupování využívají stále více. Oproti celosvětovému průměru tento byznys v tuzemsku vzrostl dvojnásobně.
  • Český trh má navíc v přímém prodeji ještě rezervy, co se týče prodeje techniky, prodeje šperků či vybavení domácností.

V Česku je přímý prodej zboží populární a trh roste - Ilustrační foto.

V Česku je přímý prodej zboží populární a trh roste dvakrát rychleji než ve světě

Zatímco celosvětově vzrostl loni trh v přímém obchodování, tedy při prodeji výrobků či služeb prostřednictvím osobního prodeje, o tři procenta, v Česku byl nárůst sedmiprocentní. Vyplývá to z čerstvě zveřejněných čísel Světové federace přímého prodeje.

To znamená, že za kosmetiku či třeba vitaminy od kamarádky, která zastupuje některou z velkých firem, jako je například Oriflame, čeští zákazníci utratí ročně 6,8 miliardy korun. Pro představu: znamená to, jako by si každá žena u nás, včetně čerstvě narozených miminek, při průměrné ceně 300 korun za krém loni koupila čtyři krabičky zkrášlovacích produktů.

Skutečná čísla však budou mnohem vyšší. Jak totiž upozorňuje Lenka Mrázová z české Asociace osobního prodeje, statistika vychází jen z čísel, která se shromažďují za členy asociace. Což je v Česku jen desítka firem a nepatří sem například světově významný Avon a další podobné firmy.

„Ani se nedá odhadnout, kolik peněz a kolik lidí se pohybuje v prostoru mimo asociace. Na to čísla neexistují,“ říká Lenka Mrázová. I na zlomku firem, které data poskytly, je znát, že jde o rostoucí byznys, který jen načas přibrzdila ekonomická krize před šesti lety.

Lidí, které živí domácí prodej tváří v tvář, jsou stovky tisíc

Z výsledků průzkumu Světové federace přímého prodeje dál plyne, že tržby členských společností přímého prodeje dosáhly v roce 2016 celosvětově výše 182,6 miliardy dolarů. Přímým prodejem se přitom zabývalo více než 107 milionů přímých prodejců. V Česku dosáhl obrat společností 6,8 miliardy korun a prodeji se u nás věnovalo více než 288 tisíc lidí.

Přestože v Česku osobní prodej roste, mezi hlavní trhy, kde se odehrává 80 procent celosvětového obratu těchto firem, patří Spojené státy, Čína a Jižní Korea. V Evropě činil obrat přímého prodeje 36,5 miliardy dolarů a mezi pětici největších trhů patří Německo, Francie, Anglie, Itálie a Polsko.

KOLIK LIDÍ A PENĚZ SE TOČÍ V PŘÍMÉM OBCHODOVÁNÍ

Obrat (v miliardách korun)

Rok – Obrat

2012 – 5,9

2013 – 5,9

2014 – 6,4

2015 – 6,4

2016 – 6,8

 

Počet  – prodejců

Rok – Počet lidí

2012 – 255 000

2013 – 247 000

2014 – 276 000

2015 – 277 000

2016 – 288 000

 

Nárůst prodeje v roce 2016

Česko: 6,8 %

Svět celkem: 3,1 %

 

Co se u nás nejvíc prodává:

kosmetika (41 %)

spotřební zboží a výrobky pro domácnost (26 %)

doplňky stravy a wellness produkty (25 %)

 

Zdroj: WFDSA, Světová federace přímého prodeje

Údaje se týkají jen firem sdružených v české Asociaci osobního prodeje.

 

Itálie drží ještě jeden primát, a to v počtu mužů, kteří se tomuto byznysu věnují. „Zatímco běžné statistiky říkají, že se přímému prodeji věnují především ženy, pro které jde o vítaný přivýdělek na mateřské dovolené, kdy navíc neztrácí sociální kontakty, tak mužů, kteří se obchodu věnují, je jen pět procent. A to ještě v oborech, které patří mezi technické – tedy třeba prodej vysavačů a dalších spotřebičů do domácnosti. I proto tady Italové výrazně převyšují statistiky co do počtu mužů prodejců,“ říká Lenka Mrázová. U nás má podle ní poměrně vysoké procento zastoupení mužů i celosvětový lídr osobního prodeje, firma Amway.

Co do tržeb vítězí Oriflame

Mezi nejprodávanější zboží u nás patří kosmetika, výrobky pro domácnost, jako jsou třeba úklidové prostředky, a pak doplňky stravy a pomocníci při hubnutí. Podle bývalého předsedy Asociace osobního prodeje Miroslava Kopřivy je tu tak další prostor pro firmy, které se zabývají prodejem kuchyňských spotřebičů a doplňků do domácnosti, oděvů či šperků.

Co do tržeb v Česku zřejmě vede firma Oriflame, která letos slaví padesáté výročí vzniku. Její obraty u nás překračují miliardu korun. Češi navíc, stejně jako lidé ve většině ostatních zemí dávají přednost intimnějšímu způsobu prodeje – na miniparty nebo jen tváří v tvář s kamarádkou –, než aby vyrazili na velkou prezentační show.

„Bylo znát, že filmové dokumenty o šmejdech se v číslech prodejů odrazily. Lidé byli opatrnější. Nicméně našimi členy jsou jen ty firmy, které se zavážou, že budou dodržovat přísný etický kodex, pořádají pro své lidi pravidelná školení a to, jak o ně pečují, a tím i o vztahy se zákazníky, se odráží na současných rostoucích prodejích,“ míní Lenka Mrázová. Členy české asociace jsou vedle Oriflamu a Amway i firmy jako Herbalife, Just či Mary Kay.

(Zdroj – Hospodářské noviny – 7.7.2017)

18.7.2017/0 Komentáře/by Jiří Verner
Značky: kosmetika, mlm, oriflame, přímý prodej
Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Share on Pinterest
  • Share on LinkedIn
  • Share on Tumblr
  • Share on Vk
  • Share on Reddit
  • Share by Mail
https://www.ori-cr.cz/wp-content/uploads/2017/06/cropped-web-1.png 1019 1500 Jiří Verner http://www.ori-cr.cz/wp-content/uploads/2021/05/lOGO-JIRI-VERNER-1.png Jiří Verner2017-07-18 21:16:212017-08-17 21:58:34Nákup kosmetiky „v obýváku“ je mezi Čechy stále populárnější
You might also like
Avokádo Oriflame Zaměřeno na ingredience: Avokádo
Parfém Sublime nature JAK VZNIKAJÍ LUXUSNÍ PARFÉMY
Vláknina Vláknina – proč je nezbytná ve zdravé stravě?
Oceány Milujeme oceány !
Milujeme Zázračný kelímek
kariéra 6 TIPŮ JAK DOSÁHNOUT POVÝŠENÍ
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Rubriky

  • Firma
  • MOTIVACE
  • News
  • PARFÉMY
  • PÉČE O PLEŤ
  • Personal
  • PRODEJ
  • Uncategorized
  • ZDRAVÍ

Archivy

  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Říjen 2022
  • Červen 2022
  • Duben 2022
  • Leden 2022
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Březen 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018
  • Září 2018
  • Srpen 2018
  • Červenec 2018
  • Květen 2018
  • Březen 2018
  • Únor 2018
  • Leden 2018
  • Prosinec 2017
  • Listopad 2017
  • Říjen 2017
  • Září 2017
  • Srpen 2017
  • Červenec 2017
  • Srpen 2014
  • Květen 2014
  • Únor 2014
  • Prosinec 2013
  • Leden 2013
  • Srpen 2012
  • Květen 2012

Jiří Verner

+420 602 443 076      

INFO@ORI-CR.CZ  

Adresa

VAŇKOVA 298/7

198 00 PRAHA 9

Direktor Oriflame

Nezávislý kosmetický poradce.

Registrační číslo Oriflame: 631161

- powered by Enfold WordPress Theme
  • Twitter
  • Facebook
  • Skype
RITUÁL PÉČE O PLEŤ, KTERÝ PRODLUŽUJE MLÁDÍ Péče o pleť Oriflame ZÁKLADNÍ PRŮVODCE ŘASENKAMI
Scroll to top